Digi+Hiiletön 2.0 esitteli hankkeen tavoitteita Uudenmaan seudun matkailun alueorganisaatioiden edustajille (Destination Marketing Organisation DMO) Fiskars Villagen Veitsitehtaassa. Hankkeen yksi päätavoite on matkailualueiden tulevaisuuden ekokilpailukyvyn kehittäminen. Kehittämisen keskiössä ovat tulevaisuuskestävä liiketoimintaosaaminen, kiertotaloutta edistävät digihiilettömät ratkaisut ja kiertotalouden ekosysteemit.
Tavoitteiden saavuttamiseksi Digi+Hiiletön 2.0 on räätälöinyt tulevaisuusmatkapaketteja, joissa matkataan tulevaisuuteen ja sieltä poimitaan mukaan ratkaisuja matkailualueiden nykyhetken liiketoiminnan kehittämiseen. Matkapakettiin voi sisältyä webinaareja, työpajoja, sparrauksia, vierailuja, benchmarkkauksia, erilaisia kokeiluja ja pilotointeja, skenaariotyöskentelyä ja tiekarttoja toivottuun tulevaisuuteen.
Hankkeen kehittämisen lähtökohdat kumpuavat Tulevaisuksien tutkimuksesta, jonka keskiössä on edistää toivottavimman mahdollisen tulevaisuuden toteutumista.
Peter Druckeria mukaillen: Paras tapa ennustaa tulevaisuutta on luoda se!


Digi+Hiiletön 2.0 hankkeen tavoitteita esittelivät CNE 2.0 -hankkeen järjestämässä tilaisuudessa reilulle 20 osallistujalle lehtori Päivi Penttilä ja lehtori Teemu Ruohonen.
Digi+Hiiletön 2.0 on Haaga-Helian kehittämishanke, jota rahoittavat osittain EU ja Uudenmaan liitto.